مقایسه بازی فیفا در پلی‌ استیشن و ایکس باکس


اگر از عاشقان بازی فیفا هستید و می‌خواهید کنسول بازی جدید بخرید، احتمالا بین خرید پلی استیشن و ایکس باکس مردد هستید. در این مقاله، ویژگی‌های بازی فیفا در دو دستگاه پلی استیشن و ایکس را با هم مقایسه می‌کنیم و روش خرید ایکس باکس قسطی را توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از روش خرید اقساطی، بهترین کنسول ایکس باکس و پلی استیشن با خریداری کنید و به همراه دوستان خود لحظات هیجان‌انگیزی را پای بازی فیفا تجربه کنید.

بازی فیفا چیست؟

بازی فیفا یکی از معروف‌ترین بازی‌های ورزشی است که استدیو Electronic Arts آن را منتشر کرده است. این بازی به ۱۸ زبان ترجمه شده است و از سال ۲۰۱۱ هم در کشورهای مختلف پخش می‌شود. شما می‌توانید بازی فیفا را در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، نینتندو سوئیچ، ایکس باکس وان، PS4، ایکس باکس سری ایکس و اس و Stadia بازی کنید.

مقایسه مشخصات فنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

شرکت‌های سونی و مایکروسافت جدیدترین کنسول‌های خودشان را با عنوان‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس وارد بازار کرده‌اند. با این حال، کنسول‌های PS4 و ایکس باکس وان همچنان برای بازی فیفا استفاده می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. جدول زیر، مشخصات فنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پلی استیشن ۴ ایکس باکس وان
CPU هشت هسته‌ای پردازنده هشت هسته‌ای AMD
GPU نسل جدید گرافیک AMD پردازنده گرافیکی AMD
RAM ۸ گیگ GDDR5 ۸ گیگابایت DDR3
Storage ۵۰۰ گیگابایت ۱ ترابایت
تعداد ورودی‌های USB ۳ ورودی USB3 ۳ پورت
اتصال به اینترنت اتصال دائم به اینترنت ندارد قابلیت اتصال به اینترنت
وزن ۲.۰۸ کیلوگرم ۳.۵۳ کیلوگرم
HDMI دارد دارد

 

مقایسه دسته بازی در پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

دکمه‌های دسته پلی استیشن بزرگ‌تر هستند و جک هدست، اسپیکر و تاچ‌پد دارند. این جزئیات در ایکس باکس وان وجود ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید فیفا را با یک دسته حرفه‌ای و پیشرفته بازی کنید، پلی استیشن ۴ یا ۵ بخرید.

مقایسه پورت‌های ورودی 

هنگام انتخاب بین دستگاه‌های پلی استیشن و ایکس باکس به تعداد پورت‌های ورودی دقت کنید. هر چقدر تعداد پورت‌های کنسول بازی بیشتر باشد، هزینه شما هم کمتر می‌شود. پورت‌های دستگاه PS4 شامل پورت ورودی برق، پورت HDMI، پورت اپتیکال، پورت AUX و پورت شبکه است. ایکس باکس وان هم با پورت‌های قفل کنسول، ورودی برق، ۳ پورت USB، پورت کینکت، پورت شبکه و ۲ پورت HDMI خروجی کار می‌کند. بنابراین، کنسول Xbox one از نظر تعداد پورت‌ها در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

تجربه بازی در ایکس باکس وان و PS4

اگر ایکس باکس وان بخرید، می‌توانید بعضی از بازی‌های قدیمی مایکروسافت را هم بازی کنید. فروشگاه‌ مایکروسافت بعضی از بازی‌ها را به صورت رایگان منتشر کرده است و برای دانلود بقیه هم باید پول پرداخت کنید. در مقابل، برای بازی با PS4 باید هر ماه ۲۰ دلار خرج کنید و اگر کیفیت اینترنت خوب نباشد، عملکرد بازی‌ها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، از نظر تجربه بازی فیفا، دستگاه‌های مایکروسافت مثل ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس بهتر است.

مقایسه رابط کاربری در ایکس باکس وان و پی اس فور

مقایسه پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان

رابط کاربری کنسول ایکس باکس وان پیچیده‌تر، قدرتمندتر و کاربردی‌تر است و ویژگی‌های متنوع‌تری هم دارد. این کنسول یک کنسول نسل ۸ است و در ۲۱ می ۲۰۱۳ ارائه شده است. اگر ایکس باکس وان بخرید، می‌توانید از صحنه‌های بازی فیلم یا اسکرین شات بگیرید. برای این کار فقط کافیست دکمه وسط کنترلر را فشار دهید. قابلیت پین کردن بازی‌ها، دستیار مجازی کورتانا، اسکرین شات و جست‌وجو در وب، پیگیری Achievement، بازی مخفیانه آنلاین، شخصی‌سازی محیط بازی و تغییر تصویر پروفایل از امکانات ایکس باکس وان هستند.

بازی فیفا ۲۰ در پلی‌استیشن و ایکس باکس

بازی FIFA 20 یکی از نسخه‌های قدیمی فیفا است و در سال ۲۰۱۹ با حضور ۱۰ تیم منتشر شده است. در این بازی، تیم‌های باشگاه‌های آتلتیکو مادرید، باشگاه آمریکا، لوس آنجلس، لیورپول، چلسی، رئال مادرید، پاریس‌سن‌ژرمن، بروسیادورتموند، ویسلکوبه و آ.اس.ر.م حضور دارند. علاوه‌بر این‌ها باید تعداد استادیوم‌ها هم توجه کنیم. در این بازی، حدود ۹۰ استادیوم فوتبال از ۱۴ کشور دنیا شبیه‌سازی شده‌اند و شما می‌توانید شخصیت‌های بازی را بسازید و آن‌ها را طبق سلیقه خودتان طراحی کنید.

بازی فیفا ۲۰۲۲ در ایکس باکس وان

ایکس باکس وان کنسولی قدیمی است، ولی همچنان بهترین انتخاب برای بازی FiFa 22 است. به‌علاوه، بین این کنسول و کنسول جدید مایکروسافت تفاوت چندانی وجود دارد. اگر بازی فیفا ۲۰۲۲ را دارید و می‌خواهید با صرف هزینه‌ای کم فوتبال بازی کنید، دستگاه ایکس باکس وان برای شما مناسب است.

بازی فیفا ۲۰۲۳ در ایکس باکس سری اس، ایکس و PS5

جدیدترین نسخه بازی فیفا، FIFA 2023 است که شما می‌توانید آن را با کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بازی کنید. بازی در هر دو کنسول به بهترین شکل اجرا می‌شود و کیفیت ۴ بعدی دارد. نکته مهم رزولوشن Xbox serie X است. اگر فیفا ۲۰۲۳ را با ایکس باکس سری ایکس و اس بازی کنید، می‌توانید از کیفیت 1080p تصاویر و فیلم‌ها لذت ببرید.

کیفیت گرافیکی تصاویر بازی در پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس یکسان است. هر دو کنسول‌ها از مدل‌ها، نور، بافت و سایه‌های یکسانی استفاده می‌کنند. با این حال، رزولوشن سایه‌ها در ایکس باکس سری اس و ایکس کمتر است. عملکرد بازی در کنسول‌های مختلف ایکس باکس ایکس، اس و پلی‌استیشن ۵ در همه سناریوها یکسان است.

هر ۳ کنسول هم بازی را با 60fps حین گیم‌پلی اجرا می‌کنند. حجم بازی در دستگاه‌های ایکس باکس سری اس و ایکس حدود ۴۲.۲ گیگابایت است. اما بازی فیفا ۲۰۲۳ در PS5 حدود ۴۵.۸۴ گیگابایت حافظه اشغال می‌کند. در نهایت، آخرین تفاوت در عملکرد کنترلر و اکوسیستم بازی است و هیچ کدام از کنسول‌ها مشکل فنی خاصی ندارند.

نحوه خرید ایکس باکس اقساطی

برای خرید قسطی ایکس باکس باید در یکی از سایت‌های فروش قسطی ایکس باکس ثبت‌نام کنید. سایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و شرایط مختلفی دارند. برای ثبت‌نام در سایت‌های خرید اقساطی به شماره تلفن همراه احتیاج دارید. بعد از ثبت‌نام، نوبت تکمیل اطلاعات فردی و بانکی است.

در این مرحله، کارشناس‌های رتبه‌بندی ایران، اعتبار بانکی و رفتار مالی شما را بررسی می‌کنند و اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، می‌توانید مدارک لازم را در سایت بارگذاری کنید. چک صیادی و مدارک شناسایی مدارک لازم برای دریافت اعتبار خرید قسطی هستند. بعد از تایید مدارک، اعتبار خرید قسطی به حساب شما افزوده  می‌شود و می‌توانید دستگاه کنسول موردنظرتان را خریداری کنید.

به این پست امتیاز بدید



منبع