پردازنده Dimensity 9200+ قوی تر از اسنپدراگون 8 نسل 2


پردازنده Dimensity 9200+ قوی تر از اسنپدراگون 8 نسل 2

چیپست برتر بعدی مدیاتک، Dimensity 9200+ نام دارد و قرار است در 10 می معرفی شود، اما صفحه Geekbench 6 این پردازنده  خبر از عملکرد چشمگیر آن می دهد. چیپست در تست تک و چند هسته بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 عمل کرد.

لیست ادعایی Geekbench 6 امتیاز 5655 را در تست چند هسته ای و 2121 امتیاز را در تست تک هسته ای کسب کرد. این به طور قابل توجهی بیشتر از اکثر گوشی های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 است که ما آزمایش کرده ایم. به نظر می رسد این چیپست قرار است در یک گوشی ویوو  تعبیه شود، احتمالاً محصولات آینده ویوو X90S خواهد بود

گوشی ایسوس ROG Phone 7 Ultimate با عملکرد X Mode تنها گوشی اندرویدی است که به Dimensity 9200+ مجهز می شود که با امتیاز چند هسته ای 5641 و امتیاز تک هسته ای 1992 رو به رو شد. در حال حاضر، تنها چیپست که در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به Dimensity 9200+ دارد، تراشه A16 Bionic اپل است.

شواهد فعلی نشان می دهد که Dimensity 9200+ دارای هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 3.35 گیگاهرتز به همراه 3 هسته Cortex-A175 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته کوچک Cortex-A510 با فرکانس نامشخص است.

در اخباری مرتبط به گفته منابع صنعتی نزدیک به DigiTimes، پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا ممکن است به زودی به پردازنده‌های موبایل پرچمدار مدیاتک راه پیدا کنند. این حرکت گام مهمی برای انویدیا خواهد بود، زیرا نشان می‌دهد که معماری‌های گرافیکی دسکتاپ تثبیت شده نیز می‌توانند با SoCهای گوشی‌های هوشمند سازگار شوند. هدف استراتژی جدید انویدیا افزایش قدرت محاسباتی هوش مصنوعی و کمک به این شرکت در بهبود مشکلات مالی خود در سال 2022 است. ادغام پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در SoCهای مدیاتک نیز از بهبود عملکرد هوش مصنوعی بهره می‌برد که در حال حاضر از اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام عقب مانده است.

پرچمدار مدیاتک Dimensity 9200 ذینفع اصلی این ادغام خواهد بود، زیرا در تلاش است تا با راه حل های پرچمدار کوالکام همگام شود. اگر مدیاتک بتواند عملکردی جزئی نسبت به کوالکام داشته باشد، قطعا برگ برنده را در دست دارد. این حرکت همچنین می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان باشد، زیرا آنها می‌توانند از قدرت استنتاج هوش مصنوعی مشابهی که در هسته‌های Tensor یکپارچه‌شده در پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX نسل‌های گذشته دیده می‌شود، بهره‌مند شوند.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید