کاربران Wear OS 2 به زودی پشتیبانی Google Assistant را از دست می دهند


Google در حال حذف دستیار Google در ساعت‌های قدیمی‌تر Wear OS است. به طور خاص، ساعت‌های هوشمندی که دارای سیستم‌عامل Wear OS 2 یا بالاتر هستند، پس از 31 آگوست 2023 دیگر نمی‌توانند از Google Assistant استفاده کنند.

جزئیات برای اولین بار در آخرین نسخه اپلیکیشن Wear OS Companion مشاهده شد که حاوی پیامی است که می‌گوید «دستیار Google» پشتیبانی از این ساعت به زودی به پایان می‌رسد. لطفاً به یک ساعت جدیدتر ارتقا دهید که از Google Assistant پشتیبانی می‌کند و Wear OS 3 یا بالاتر را اجرا می‌کند.

برنامه Companion، طبق 9to5Google، به طور خاص برای دستگاه‌هایی طراحی شده است که دارای سیستم عامل Wear OS 2 و پایین‌تر هستند، بنابراین خاموش شدن دستیار Google در این دستگاه‌ها قطعی است. این باعث می‌شود بسیاری از دستگاه‌های برندهای معروف مانند Montblanc، Polar، Michael Kors، Louis Vuitton و Fossil به دستیار صوتی دسترسی نداشته باشند.

طبق گزارش TheVerge، برخی از کاربران قبلاً پس از به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن Wear OS، اعلان خاموش شدن ساعت هوشمند خود را دیده‌اند. میشال رحمان، یکی از چهره های شناخته شده در جامعه اندروید، حتی تصویری از TicWatch Pro 3 خود را به اشتراک گذاشت که پیام «پشتیبانی دستیار Google برای این ساعت به زودی پایان می یابد» را نشان می دهد.

این یک چرخش نسبتاً سریع است، اما تصمیم Google برای توقف پشتیبانی از Google Assistant برای دستگاه‌های Wear OS 2 قابل درک است، با توجه به اینکه Wear OS 3 اکنون تمرکز اصلی است و Wear OS 4 در حال حاضر ارائه می شود. با این حال، این موضوع صاحبان ساعت‌های هوشمند اندروید Wear قدیمی‌تر را در وضعیت کمی سخت قرار می‌دهد. آیا صاحب یک Wear OS 2 یا یک ساعت هوشمند قدیمی تر هستید؟ نظر شما در مورد این تغییر چیست؟

کاربران Wear OS 2 و از دست دادن یک ویژگی

در اخباری مرتبط سامسونگ اولین شرکتی بود که در سال 2019 یک گوشی تاشو معرفی کرد. در سال گذشته، دستگاه‌های تاشو زیادی را از برندهایی مانند OPPO، Motorola و Huawei دیده‌ایم. شیائومی همچنین دستگاه‌های تاشو را ارائه می‌کند اما فقط محدود به چین است. گوشی های تاشو مزایا و معایب خود را دارند و برندها هر ساله این دستگاه ها را بهبود می بخشند. این گوشی ها بسیار گران هستند و آن را به سرمایه گذاری بلندمدت برای خریداران تبدیل می کند و هیچ کس نمی خواهد که آنها آسیب ببینند. اکنون به نظر می رسد که یک پیشرفت جدید برای علاقه مندان به تلفن های تاشو نور درخشانی باشد.

در قلب تلفن های تاشو، مکانیزم لولا قرار دارد. این اجازه می دهد تا دستگاه باز و تا شود. لولا کاملاً بادوام است، اما مانند بسیاری از چیزها، با این فرض که کاربر به استفاده روزانه از دستگاه ادامه می دهد، استحکام خود را طی یک دوره زمانی دو تا پنج ساله از دست می دهد. اکنون که به موضوع اصلی می‌رسیم، میشال رحمان در حساب Patreon خود فاش کرد که گوگل به استانداردهای کیفیت سخت‌افزار برای تلفن‌های تاشو نیاز دارد. غول جستجو در حال برنامه ریزی برای ارائه فرآیند بررسی کیفیت تاشو برای برندها است. OEM ها باید یک پرسشنامه گوگل را تکمیل کنند و دستگاه های نمونه را برای بررسی دقیق تر به دارنده پلتفرم ارسال کنند.

برندها اغلب تعداد تا شدن دستگاه خود را بررسی می کنند. گوگل تمام گوشی‌های تاشو را ملزم می‌کند تا حداقل 200000 تا و باز شوند. این با آنچه سامسونگ در مورد تاشو گلکسی Z خود ادعا می کند مطابقت دارد. با این حال، برخی از برندها مانند OPPO عمر لولای بزرگ‌تری را برای دستگاه‌هایی با 400000 تاشو پیشنهاد می‌کنند. با توجه به اینکه 200000 تا شدن و باز شدن احتمالاً پنج سال طول می کشد، با توجه به اینکه 100 بار در روز استفاده می شود، بسیار زیاد است. رحمان همچنین اضافه کرد که دستگاه‌های تاشو با «لولای گشتاور» به گشتاور اصطکاکی برابر با حداقل 80 درصد گشتاور اولیه پس از 200000 تا زدن/باز شدن نیاز دارند.

منبع

به این پست امتیاز بدید