آشکار شدن مشخصات کامل سامسونگ Galaxy Z Fold 5


آشکار شدن مشخصات کامل سامسونگ Galaxy Z Fold 5

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی سری گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ گلکسی Z، شایعات و گزارش‌های جدیدی در رابطه با گلکسی Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 منتشر شده است.

این خبر از افشاگر صنعت @TheGalox_ بدست آمده که آخرین اطلاعات را در توییتر به اشتراک گذاشت. با نگاهی به توییت، فاش شد که گلکسی زد فولد 5 دارای یک صفحه نمایش بلند 7.6 اینچی AMOLED برای نمایشگر اصلی بوده و همچنین یک صفحه نمایش خارجی 6.2 اینچی امولد دارد. هر دو پنل دارای نرخ نوسازی 120 هرتز هستند. این صفحه‌نمایش‌ها نیز روشن‌تر از نسل قبلی خواهند بود. قابل ذکر بوده که گلکسی زد فولد 5 حتی یک دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز خواهد داشت.

در بخش سخت افزاری، این گوشی پرچمدار تاشو به یک کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 مجهز خواهد شد که با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 داخلی همراه می شود. گذشته از آن باید به دوربین سه گانه که شامل سنسورهای 50 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و 10 مگاپیکسلی می شود هم اشاره کرد. طبق گزارش ها، دوربین اصلی از فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

در مورد طراحی، سامسونگ سعی کرده مکانیزم لولای جدیدی به کار گیرد تا صفحه نمایش کمتر چروک شده و آن را به مدلی بهتر تبدیل سازد. بنابراین بدنه باریک و سبک تر از قبل است. پوشش شیشه گوریلا گلس Victus 2 و مقاومت در برابر آب IPX8 هم در کار خواهد بود. سایر ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از: موتورهای لرزش بهبودیافته، پشتیبانی از قلم S، بلندگوهای بهبودیافته، و رابط کاربری One UI 5.1.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13.

در اخباری مرتبط طبق گزارش Ice Universe، گلکسی Z Flip 5 آینده سامسونگ دارای صفحه نمایش بیرونی بزرگ خواهد بود. انتظار می‌رود این طراحی جدید تقریباً تمام بدنه بیرونی دستگاه را دربرگیرد.

طبق رندر تازه انتشاریافته، گوشی ظاهری بهتر از قبل داشته که آن را به گزینه ای جذاب تبدیل می سازد. گوشی نمایشگر بزرگی در قسمت بیرونی داشته که کل بدنه را دربرگرفته و دو حسگر دوربین هم بالای آن تعبیه می شود.

این دومین باری است که سامسونگ صفحه نمایش بیرونی سری گلکسی زد فلیپ را بزرگ کرده و Z Flip 3 دارای صفحه نمایش 1.9 اینچی بود. انتظار می رود گلکسی زد فلیپ 5 آینده دارای یک پنل 3.4 اینچی بوده که صفحه نمایش بزرگی ارائه می دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید