سامسونگ بزودی بزرگترین تلویزیون اولد را معرفی می کند


سامسونگ می تواند یک تلویزیون اولد 83 اینچی را در سپتامبر 2023 معرفی کند. طبق گزارشی از Business Korea، ظاهراً این تلویزیون دارای یک پنل اولد WRGB بوده که توسط LG Display تولید می شود.

Samsung Electronics اخیراً ثبت نام سازگاری تلویزیون آینده خود (KQ83SC90A) را در موسسه ملی تحقیقات رادیویی تکمیل کرده است. ثبت سازگاری برای ساخت، فروش و واردات تجهیزات پخش و ارتباطات مانند تلویزیون الزامی است. به طور معمول، یک محصول سه ماه پس از تکمیل این فرآیند رونمایی می شود.

در نمایشگاه CES 2022، سامسونگ الکترونیکس S95B، اولین تلویزیون OLED این شرکت را پس از ده سال معرفی کرد. این تلویزیون از پنل QD-OLED ساخت سامسونگ دیسپلی بهره می برد. با این حال، Samsung Display می‌تواند تنها 1.5 میلیون پنل QD-OLED در سال تولید کند که برای سامسونگ الکترونیکس کافی نیست تا تقاضا برای تلویزیون‌های OLED خود را برآورده کند. علاوه بر این، در حال حاضر تنها پنل های 55 اینچی، 65 اینچی و 77 اینچی QD-OLED تولید می کند.

از سوی دیگر، ال‌جی دیسپلی می‌تواند سالانه حدود 10 میلیون پنل OLED (WRGB) تولید کند که بیشتر از چیزی است که ال‌جی برای برآورده کردن تقاضا تلویزیون‌های OLED خود نیاز دارد. در این میان سامسونگ خود در تامین نیاز مشتریان ناتوان است و این تلویزیون 83 اینچی اولد هم بزودی از راه خواهد رسید.

از سال 2021، دو غول فناوری کره جنوبی در تلاش هستند تا به توافقی دست یابند که ال‌جی دیسپلی پنل‌های OLED WRGB را به سامسونگ الکترونیکس ارائه کند. این امر مشکلاتی را که دو شرکت با آن روبرو هستند حل می کند. سامسونگ پنل های OLED اضافی مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد، در حالی که ال‌جی می تواند از ظرفیت کامل تولید کارخانه های OLED استفاده کند و درآمد شرکت را افزایش دهد.

در حالی که این معامله پس از چند ماه بعد مذاکرات به پایان رسید، این دو شرکت در نهایت موفق شدند در ماه می 2023 به توافق برسند. تلویزیون اولد 83 اینچی آینده سامسونگ نتیجه مستقیم این معامله است. در حقیقت یک وضعیت برد-برد برای هر دو شرکت محسوب می شود.

در حال حاضر جزئیاتی از مشخصات این تلویزیون در دست نیست. با این حال، انتظار داشته باشید که دارای یک پنل اولد WRGB با وضوح 4K باشد، زیرا این همان پنلی است که LG Display ممکن است در اختیار سامسونگ الکترونیکس قرار دهد. در حال حاضر، تنها LG Display پنل‌های اولد 83 اینچی تولید می‌کند و آن‌ها را در تلویزیون‌های LG و Sony پیدا خواهید کرد. سامسونگ سومین برندی خواهد بود که تلویزیون‌های اولد 83 اینچی را در بازار عرضه می‌کند.

طبق گزارش ها، ال جی دیسپلی هر سال 500 هزار واحد پنل اولد WRGB را به سامسونگ الکترونیکس عرضه می کند. تلویزیون 83 اینچی OLED سامسونگ به احتمال زیاد بسیار گران خواهد بود و بنابراین ممکن است در تعداد پایینی به فروش برسد. این بدان معناست که پنل های مورد استفاده برای آن تنها تعداد کمی از آن نیم میلیون پنل OLED را تشکیل می دهند.

پنل‌های باقی‌مانده‌ای که سامسونگ الکترونیک از LG Display خریداری می‌کند ممکن است از نظر سایز کوچک‌تر باشند و به زودی شاهد تلویزیون‌های اولد 43 اینچی، 48 اینچی، 55 اینچی، 65 اینچی و 75 اینچی WRGB از سامسونگ باشیم.

منبع: sammobile

به این پست امتیاز بدید