پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 را سامسونگ می سازد


پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 را سامسونگ می سازد

گزارش های اخیر حاکی از آن است که ممکن بوده سامسونگ با کوالکام برای تولید تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 4 برای مدل های منتخب سری گلکسی اس 25 همکاری کند. در حالی که انتظار می‌رود برخی از گوشی‌های گلکسی اس 24 دارای پردازنده اگزینوس 2400 سامسونگ باشند، سامسونگ احتمالاً یک سال بعد می‌تواند استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون سفارشی‌شده را از سر بگیرد و برخی از این تراشه‌ها توسط Samsung Foundry ساخته می‌شوند.

طبق اطلاعات داخلی به اشتراک گذاشته شده توسط افشاگر Revegnus، پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC (N3E) ساخته خواهد شد. از سوی دیگر، شایعه شده که نسخه Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy از فرآیند 3 نانومتری GAP (3GAP) سامسونگ Foundry استفاده می کند. این پیشرفت نشان می‌دهد که گره 3 نانومتری Samsung Foundry می‌تواند از نظر عملکرد و کارایی با فرآیند 3 نانومتری TSMC رقابت کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این جزئیات باید با احتیاط در نظر گرفته شوند، زیرا هنوز دو سال دیگر از Galaxy S25 باقی مانده است و احتمالاً اطلاعات دقیق تری در اواخر سال 2024 ظاهر می شود.

اگر شایعات صحت داشته باشند، این اولین مورد پس از مدتی بوده که یک شرکت از دو تامین کننده مختلف برای یک تراشه استفاده می کند، مشابه رویکرد اپل با پردازنده A9 آیفون 6s. در آن صورت، برخی از تراشه‌های A9 با استفاده از فرآیند 14 نانومتری سامسونگ تولید شدند، در حالی که برخی دیگر با استفاده از فرآیند 16 نانومتری TSMC تولید شدند. تراشه A9 ساخت سامسونگ از سایز کوچکتری برخوردار بود، در حالی که تراشه‌های TSMC بازده انرژی کمی بهتر را ارائه می‌کردند.

علاوه بر این، در کنار تراشه Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy، چیپست Exynos مورد انتظار سامسونگ نیز ممکن است در برخی از دستگاه‌های Galaxy S25 معرفی شود. انتظار می رود هر دو تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری GAP سامسونگ Foundry تولید شوند و پیش بینی شده سطوح عملکرد مشابهی را ارائه دهند. اگرچه ممکن است تفاوت‌های جزئی بین این دو وجود داشته باشد، سامسونگ احتمالاً تلاش خواهد کرد تا این تفاوت‌ها را به‌ویژه از نظر مصرف انرژی به حداقل برساند.

در اخباری مرتبط سامسونگ اخیراً جدیدترین مجموعه تلویزیون‌های Crystal 4K iSmart UHD خود را در بازار معرفی کرده که فناوری پیشرفته و مقرون به صرفه بودن را در یک ترکیب عالی گرد هم آورده است. این تلویزیون‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌های برتر را ارائه می‌کنند، از جمله یک هاب اینترنت اشیا یکپارچه با Calm Onboarding و یک حسگر اینترنت اشیا برای تنظیم خودکار روشنایی. عرضه این تلویزیون ها به دنبال رونمایی اخیر سامسونگ از مدل های 4K و 8K تلویزیون Neo QLED 2023 در بازار صورت می گیرد. این برند همچنین تلویزیون کریستال 4K نئو را در اوایل سال جاری معرفی کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید