چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم؟


سرعت اینترنت با توجه به کیفیت روتر شما و کانال وای فای که مک شما به آن متصل است تعیین می شود. کانال وای فای اساساً به رسانه ای اطلاق می شود که شبکه اینترنت بی سیم شما از طریق آن داده ها را ارسال و دریافت می کند. می توان گفت که سرعت اینترنت شما مستقیماً به تعداد کانال های وای فای که روتر شما قادر به پشتیبانی است بستگی دارد.

بهترین کانال وای فای در مک

برای پیدا کردن بهترین کانال وای فای در مک، شما می‌توانید از ابزارهای مختلفی که در سیستم عامل مک دیده می‌شوند استفاده کنید. به طور کلی، بهترین کانال وای فای برای استفاده، کانالی است که دارای کمترین تداخل با سایر شبکه‌های وای فای در محیط شما است.

برای پیدا کردن بهترین کانال وای فای در محیط خود، شما می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند WiFi Explorer یا NetSpot استفاده کنید. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا شبکه‌های وای فای موجود در محیط خود را بشناسید و بهترین کانال را برای خود تعیین کنید.

بعضی از مراحلی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

1- بررسی توان سیگنال
2- شناسایی کانال‌های در دسترس و شلوغی هر کدام
3- انتخاب کانال وای فای برای استفاده که کمترین شلوغی را دارد
4- تنظیم مجدد مودم وای فای به کانال انتخاب شده

با انجام این مراحل، می‌توانید بهترین کانال وای فای در محیط خود را پیدا کنید و از سرعت و پایداری بیشتری در اتصال به اینترنت بر روی دستگاه‌تان بهره‌مند شوید.

این نیز به ویژه در عصر امروزی که روتر به چندین دستگاه به طور همزمان متصل است مفید است. بنابراین در این پست، مراحل یافتن بهترین کانال وای فای را در مک بدون نرم افزار شخص ثالث  برای بهترین سرعت اینترنت و پایدارترین اتصال به اشتراک خواهیم گذاشت.

باندهای فرکانس 2.4 گیگاهرتز در مقابل 5 گیگاهرتز

قبل از اینکه مراحل را به شما نشان دهیم، اجازه دهید به سرعت دو کانال وای فای محبوب را که معمولاً با باندهای فرکانس مشخص می شوند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، درک کنیم. اینها تقریباً توسط هر روتر Wi-Fi استفاده می شود. اما از نظر سرعت و محدوده پوشش متفاوت هستند.

باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز از 11 کانال و حداکثر پهنای باند تا 450 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. از سوی دیگر، باند فرکانسی 5 گیگاهرتز از 25 کانال و حداکثر پهنای باند تا 1300 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که تعداد کانال های Wi-Fi به منطقه شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز تنها 11 کانال در آمریکای شمالی دارد. با این حال، در آسیا و اروپا، شما به 13 کانال در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز دسترسی دارید.

اما بزرگترین تفاوت این دو از نظر پوشش است. باند فرکانسی 5 گیگاهرتز می‌تواند کانال‌های بیشتر اما پوشش کمتری را برای تمام دستگاه شما فراهم کند. باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز می تواند تعداد کانال های کمتری اما پوشش بیشتری را برای دستگاه های شما فراهم کند.

به همین دلیل است که اگر قصد دارید از کانال 5 گیگاهرتزی در رایانه و تلفن همراه خود استفاده کنید، باید نزدیک روتر بنشینید.

کانال WI-FI بهینه را برای مک خود انتخاب کنید

با macOS Ventura، اپل یک ابزار تشخیصی بی‌سیم داخلی ایجاد کرد تا به شما کمک کند یک کانال Wi-Fi مناسب را انتخاب کنید. هر زمان که پس از اتصال مک خود به روتر خود با مشکلات مرور وب مواجه شدید، می توانید بهترین کانال های Wi-Fi موجود در اطراف خود را با استفاده از این ابزار داخلی اسکن کنید.

در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

مرحله 1: روی نماد Wi-Fi در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و در حالی که کلید Option را در Mac خود فشار دهید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 2: روی Open Wireless Diagnostics کلیک کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 3: روی Window در نوار منوی بالا کلیک کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 4: از لیست گزینه ها Scan را انتخاب کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

لیستی از تمام شبکه های وای فای موجود و تنظیمات مربوط به آنها را مشاهده خواهید کرد. در بخش خلاصه، توصیه‌ای را برای بهترین کانال‌های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز خواهید دید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

کانال وای فای روتر خود را تغییر دهید

پس از تصمیم گیری در مورد کانال Wi-Fi که قصد استفاده از آن را دارید، باید تنظیمات روتر خود را در مک خود پیکربندی کنید. اگر MacBook یا iMac شما از آن پشتیبانی می کند، توصیه می کنیم مک خود را با استفاده از کابل اترنت به روتر خود متصل کنید. اما استفاده از شبکه بی سیم نیز کارساز خواهد بود.

اما ابتدا اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه آدرس IP روتر خود را در مک خود پیدا کنید.

مرحله 1: میانبر صفحه کلید Command + Spacebar را فشار دهید تا Spotlight Search باز شود، System Settings را تایپ کنید و Return را فشار دهید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 2: روی Wi-Fi از سمت چپ بالا کلیک کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 3: روی Details در کنار شبکه Wi-Fi متصل خود کلیک کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 4: TCP/IP را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 5: میانبر صفحه کلید Command + C را برای کپی کردن آدرس IP روتر فشار دهید. سپس روی Ok در سمت راست پایین کلیک کنید

چگونه بهترین کانال وای فای را در مک پیدا کنیم

مرحله 6: مرورگر را در مک خود باز کنید، آدرس IP روتر خود را وارد کنید و Return را فشار دهید.

مرحله 7: با مشخصات وارد شوید. اگر آن را نمی دانید، می توانید با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

مرحله 8: تنظیمات کانال Wi-Fi را باز کنید و ممکن است طبق روترها متفاوت باشد. در مرحله بعد، می توانید کانال های 2.4 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی مناسب را انتخاب کنید.

تنظیمات را ذخیره کنید و روتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تنظیمات کانال جدید اعمال شود.

از بهترین سرعت اینترنت در مک لذت ببرید

انتخاب بهترین کانال وای فای راهی عالی برای اطمینان از سرعت اینترنت بهینه در مک شما است. اگر رایانه شخصی ویندوزی دارید، در اینجا نحوه یافتن بهترین کانال وای فای در رایانه ویندوزی خود آورده شده است.

 

به این پست امتیاز بدید