آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب (installing) برنامه‌ها در مک


اکوسیستم macOS دارای برنامه‌ها و سرویس‌های مفیدی برای ارتقای تجربه شماست. در حالی که اپل اپ استور پیش فرض را در مک ارائه می دهد، برخی از کاربران نیز فایل های برنامه را از وب سایت های شخص ثالث دانلود می کنند. این مشکل زمانی رخ می دهد که برنامه های مک شما در هنگام نصب گیر کند. قبل از رفتن به یک برنامه جایگزین برای انجام کار، از ترفندهای زیر برای رفع خطاهای نصب برنامه در مک خود استفاده کنید.

نصب برنامه برای همیشه می تواند ساعات کاری شما را از مسیر خارج کند. این مشکل شما را از دسترسی و به روز رسانی برنامه ها در مک جلوگیری می کند. همیشه می‌توانید یک برنامه جایگزین را امتحان کنید، اما اگر مشکل در همه برنامه‌ها ادامه داشت، نکات عیب‌یابی زیر را دنبال کنید.

کمی صبر کنید

اگر مک بوک ایر اینتل سطح پایه دارید، نصب نرم افزارهای نیازمند منابع مانند Microsoft Office، Photoshop، Lightroom و غیره ممکن است کمی طول بکشد. مک بوک شما یک CPU پایین رده دارد و برای نصب برنامه به صبر نیاز دارد. جدیدترین مدل های مک سری M سرعت نصب برنامه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده اند.

هنگام درخواست، مطمئن شوید که برنامه را ببندید

وقتی برنامه‌ها را از Mac App Store به‌روزرسانی می‌کنید، سیستم ابتدا فایل به‌روزرسانی را دانلود و نصب می‌کند. قبل از تکمیل نصب، macOS از شما می خواهد که برنامه را ببندید. می توانید روی برنامه Mac کلیک راست کرده و گزینه Quit را انتخاب کنید. می‌توانید برنامه Mac را از Activity Monitor نیز به اجبار ترک کنید.

مرحله 1: میانبر صفحه کلید Command + Space را برای راه اندازی Spotlight Search فشار دهید. کلید Return را بزنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

مرحله 2: برنامه ای را انتخاب کنید که در هنگام نصب گیر کرده است. علامت x را در بالا بزنید و دوباره امتحان کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

 فضای ذخیره سازی مک را بررسی کنید

آیا بارگیری برنامه Mac شما به پایان رسیده است اما در نصب باقی مانده است؟ حافظه ناکافی مک اغلب منجر به چنین مشکلاتی در دستگاه کار شما می شود. در اینجا نحوه بررسی و آزادسازی فضای ذخیره‌سازی باقی‌مانده در Mac آورده شده است.

مرحله 1: روی نماد Apple در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. تنظیمات سیستم را از منوی زمینه انتخاب کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

مرحله 2: گزینه General را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید و Storage را از قسمت سمت راست انتخاب کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

مرحله 3: از منوی زیر می توانید جزئیات ذخیره سازی را بررسی کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

اگر فضای ذخیره سازی Mac شما تقریباً پر است، از توصیه ها برای بهینه سازی فضا استفاده کنید. می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای را در iCloud آپلود کنید، حرکات و برنامه‌های تلویزیونی را که قبلاً می‌خواستید را از Apple TV حذف کنید و برای آزاد کردن فضا، Bin را به‌طور خودکار خالی کنید. اگر برنامه‌های مک شما هنوز در حال نصب هستند، به خواندن ادامه دهید.

اتصال شبکه را بررسی کنید

اگر اتصال اینترنتی فعال نداشته باشید، نمی‌توانید برنامه‌ها را از اپ استور دانلود کنید. وقتی در مک با سرعت کم شبکه کار می کنید، ممکن است در نهایت یک فایل برنامه جزئی یا خراب را از وب دانلود کنید. چنین برنامه هایی در هنگام نصب گیر می کنند.

باید به یک شبکه وای فای پرسرعت متصل شوید و دوباره برنامه را دانلود و نصب کنید.

مرحله 1: روی نماد Control Center در گوشه سمت راست بالای نوار منو کلیک کنید.

مرحله 2: شبکه Wi-Fi را انتخاب کنید و به یک شبکه سریعتر متصل شوید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

برای بررسی سرعت اتصال خود می توانید یک تست سرعت اجرا کنید.

برنامه را دوباره نصب کنید

آیا هنگام به روز رسانی برنامه های موجود در مک خود با خطای نصب مواجه می شوید؟ می‌توانید برنامه را حذف کنید و دوباره آن را دانلود کنید.

مرحله 1: Finder را در مک باز کنید. برنامه ها را از نوار کناری انتخاب کنید.

مرحله 2: روی یک برنامه کلیک راست کرده و آن را به Bin منتقل کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

اگر هنگام حذف برنامه با مشکل مواجه شدید، برنامه و فرآیندهای مربوطه را از Activity Monitor به اجبار ترک کنید (مراحل بالا را بررسی کنید) و دوباره امتحان کنید. پس از آن، می توانید برنامه را از اپ استور دانلود کرده و مراحل نصب را تکمیل کنید.

برنامه ها را از منابع تایید نشده دانلود نکنید

توصیه می کنیم برای دانلود برنامه های محبوب همیشه به Mac App Store پایبند باشید. اگر برنامه خاصی در App Store در دسترس نیست، از وب سایت رسمی برای ذخیره فایل برنامه استفاده کنید. توصیه می شود برنامه ها را از منابع تایید نشده دانلود نکنید. فایل های ذخیره شده از وب سایت های غیر رسمی ممکن است خراب یا قدیمی باشند و منجر به خطاهای نصب شوند.

آنتی ویروس را خاموش کنید

آیا از یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث در مک خود استفاده می کنید؟ اگر بله. آنتی ویروس ممکن است برنامه‌های تأیید نشده را از نصب بر روی مک شما مسدود کند. باید چنین برنامه ضد ویروسی را غیرفعال کنید و دوباره امتحان کنید.

MACOS را به روزرسانی کنید

اگر یک نسخه قدیمی macOS را اجرا می کنید، برنامه های Mac شما ممکن است در هنگام نصب گیر کنند.

مرحله 1: در تنظیمات سیستم Mac به General بروید (مراحل بالا را بررسی کنید).

مرحله 2: Software Update را انتخاب کنید و آخرین نسخه macOS را نصب کنید.

آموزش جامع و کامل رفع مشکلات نصب برنامه‌ها در مک

با توسعه دهنده تماس بگیرید

ممکن است توسعه‌دهنده برنامه یک به‌روزرسانی خراب در مک منتشر کرده باشد. اگر برنامه خاصی در هنگام نصب با مشکل مواجه شد، در مورد مشکل با توسعه دهنده تماس بگیرید.

سخن پایانی

وقتی به‌روزرسانی‌های برنامه Mac شما در هنگام نصب متوقف می‌شوند، نمی‌توانید از آخرین ویژگی‌ها لذت ببرید. قبل از اینکه سریع به نزدیکترین مرکز خدمات بروید، از مراحل بالا استفاده کنید تا در چند دقیقه مشکل را برطرف کنید. کدام ترفند برای شما مفید بود؟ یافته های خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز بدید