چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟


راه اندازی مجدد به معنای خاموش کردن لپ تاپ و روشن کردن مجدد آن است، درست است؟ راه‌اندازی مجدد یک اصطلاح قدیمی است که از اصطلاح عامیانه به معنای «از نو شروع کردن» است. ریبوت همه چیز را در حافظه اصلی لپ تاپ شما بازنشانی می کند و آن را به طور کامل پاک می کند.

نگران نباشید، فایل های روی لپ تاپ شما تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. در عوض، لپ تاپ شما سریعتر کار می کند زیرا حافظه شما فضای بیشتری برای اجرای برنامه ها و برنامه های بیشتر خواهد داشت.

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنید؟

خوب، هیچ دکمه جادویی برای راه اندازی مجدد کامپیوتر لپ تاپ وجود ندارد. اما می توانید چندین دکمه را پشت سر هم فشار دهید تا لپ تاپ خود را سریع راه اندازی کنید. در اینجا یاد خواهید گرفت که چگونه این کار را انجام دهید.

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟

اگر لپ تاپ ویندوز 10 دارید، چندین نوع ریبوت وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

ریبوت نرم:

  1. لپ تاپ خود را با استفاده از نماد شروع ویندوز راه اندازی مجدد کنید

این راحت ترین روشی است که بسیاری از شما می شناسید.

ابتدا منوی استارت ویندوز را باز کرده و روی دکمه پاور کلیک کنید.

سپس از منوی باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید تا لپ تاپ خود مجددا راه اندازی شود.

خیلی ساده است، اینطور نیست؟

ریبوت نرم بی خطر است زیرا سیستم عامل لپ تاپ شما را وادار می کند لپ تاپ شما را راه اندازی مجدد کند.

همچنین می توانید روی دکمه Start ویندوز 10 در نوار وظیفه کلیک راست کرده یا Windows+X را روی صفحه کلید خود فشار دهید. یک منوی Power User ظاهر می شود. از این منو گزینه Shut down یا Sign out را انتخاب کنید. در نهایت روی Restart کلیک کنید تا لپ تاپ خود راه اندازی مجدد شود.

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟

لپ تاپ را با استفاده از کلیدهای Alt + F4 راه اندازی مجدد کنید

اگرچه این روش خیلی شناخته شده نیست، کلیدهای Alt+F4 را پشت سر هم روی صفحه کلید خود فشار دهید (با این کار همه برنامه های باز بسته می شوند). سپس بر روی فلش کشویی در پنجره ظاهر شده کلیک کنید و از بین گزینه های ارائه شده گزینه Restart را انتخاب کنید. لپ تاپ شما شروع به راه اندازی مجدد خواهد کرد.

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟

با استفاده از Ctrl+Alt+Delete ریبوت کنید

کلیدهای Ctrl+Alt+Del را به طور همزمان روی صفحه کلید خود فشار دهید. ویندوز 10 یک صفحه نمایش را به شما نشان می دهد. نماد پاور را در سمت راست پایین صفحه انتخاب کنید و گزینه راه اندازی مجدد لپ تاپ خود را خواهید داشت.

لپ تاپ ویندوز 10 شما بدون توجه به روشی که در بالا انتخاب کرده اید، ریبوت می شود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبورانه صبر کنید.

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟

چگونه ریبوت سخت انجام دهیم؟

اگر با فشار دادن کلیدهای راه‌اندازی مجدد روی صفحه‌کلید، لپ‌تاپ شما اصلاً پاسخ نمی‌دهد، یا سیستم لپ‌تاپ از کار می‌افتد یا فریز می شود، باید لپ‌تاپ را به صورت دستی راه‌اندازی مجدد کنید.

تصور کنید در حال کار بر روی یک گزارش پروژه، نوشتن یک مقاله، یا فقط بازی کردن هستید، و از ناکجاآباد صفحه آبی مرگ ظاهر می شود، زمانی که انتظارش را ندارید با یک خطای مهم به شما خیره می شود، و هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.

اگر هنگام ریبوت صفحه مرگ لپ تاپ ظاهر شد چه کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب به سیستم عامل لپ تاپ خود، باید ریبوت سخت انجام دهید.

مرحله 1: دکمه پاور را به مدت 5 تا 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا لپ تاپ شما خاموش شود. قبل از شروع این فرآیند، تمام دستگاه ها و کابل های USB را، در صورت وجود، از لپ تاپ خود جدا کنید.

مرحله 2: حداقل 30 ثانیه قبل از روشن کردن مجدد لپ تاپ خود صبر کنید تا از آسیب جدی که ممکن است با روشن و خاموش کردن سریع آن ایجاد شود، جلوگیری کنید.

مرحله 3: دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ روشن شود

هر چند وقت یک بار باید لپ تاپ خود را ریبوت کنید؟

چگونه لپ تاپ خود را ریبوت کنیم؟

وقتی لپ‌تاپم هنگام اجرای برنامه‌ها مشکلی ایجاد می‌کند یا از کار می‌افتد، اولین کاری که انجام می‌دهم خاموش کردن و راه‌اندازی مجدد آن است.

آیا مهم است که لپ تاپ خود را هر چند وقت یکبار ریبوت کنید؟

این باور وجود دارد که لپ تاپ در اثر استفاده مداوم فرسوده یا خسته می شود.

همچنین، برنامه‌ها و برنامه‌ها معمولاً زباله‌هایی را در حافظه موقت لپ‌تاپ، رم، باقی می‌گذارند.

راه‌اندازی مجدد لپ‌تاپ، حافظه نهان رم را پاک می‌کند و فضای بیشتری را در حافظه آزاد می‌کند.

وقتی لپ تاپ خود را دوباره روشن می کنید، سیستم سریعتر کار می کند و می توانید برنامه های بیشتری را اجرا کنید.

تفاوت بین ریبوت و ریستارت چیست؟

در همین حال، می‌دانیم که ریستارت بر روی فایل‌های لپ‌تاپ شما تأثیری نمی‌گذارد یا آن‌ها را تغییر نمی‌دهد.

برعکس، ریست همه فایل‌ها، برنامه‌ها یا برنامه‌ها را حذف می‌کند و تنظیمات لپ‌تاپ شما را تغییر می‌دهد، به‌جز برنامه‌های پیش‌فرض همراه لپ‌تاپ.

ریست سیستم لپ تاپ را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کند، مشابه روشی که خریداری شده است. دو نوع تنظیم مجدد وجود دارد: تنظیم مجدد سخت و تنظیم مجدد نرم. اگر لپ تاپ شما مشکلاتی دارد که به راحتی قابل رفع نیستند، توصیه می شود قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه از فایل های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم سوالات شما در مورد ریبوت و ریستارت پاسخ دهیم. و گفتیم که ریستارت فایل های سیستم شما را پاک نمی کند اما ریست پاک می کند. ری استارت به معنی خاموش و روشن کردن یک وسیله یا دستگاه می باشد، درواقع کلمه ری استارت با ریبوت هم معنی می باشد و هر دو یک کار را انجام می دهند. ریست به معنی پاک کردن (Erase) و بازیافت (Restore) می باشد. با اینکه تفاوت زیادی بین کلمه ریست و ری استارت و ریبوت می باشد، اما معمولا این کلمات در یک راستا مورد استفاده قرار می گیرند که البته کاملا اشتباه است.

نظرات خود را در بخش نظرات با زوم تک در میان بگذارید.

منبع

به این پست امتیاز بدید