راهنمای خرید vps سرور پرسرعت


اگر سرعت برای شما یک پارامتر مهم است، دور هاست اشتراکی را خط بکشید و سرور مجازی را انتخاب کنید. سرورهای مجازی دست‌کمی از امکانات یک سرور اختصاصی ندارند و با قابلیت ارتقای منابع، بهترین انتخاب برای میزبانی کسب‌وکارهای اینترنتی رو به رشد خواهند بود. همانطور که گفتیم، قابلیت ارتقای منابع یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های این سرور است. در صورتی که قصد، خرید vps  سرور  پرسرعت را دارید، در این مقاله سریع بودن را از جنبه‌های مختلف برای شما بررسی می‌کنیم. واقعیت این است که پارامترهایی نظیر استفاده از سیستم عامل مناسب، سخت‌افزار باکیفیت یا اینترنت پرسرعت، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های موثر بر سرعت سرور مجازی هستند و تمام ماجرا نیستند.

چه عواملی در سرعت vps سرور تاثیر دارند؟

خرید vps سرور پرسرعت؛ شما با یک سرور مجازی، علیرغم در اختیار نداشتن سرور فیزیکی، به منابع اختصاصی دست خواهید یافت. مزیتی که در کنار هزینه معقول و قابلیت ارتقا، محبوبیت این نوع میزبانی حسابی را حسابی بالا برده است. در ادامه، مشخصات سرور مجازی پرسرعت را بررسی می‌کنیم. قبل از هر چیز، بهتر است از سرعت اینترنت خود مطمئن شوید تا کیفیت پایینی نداشته باشد.

به دنبال زیرساخت به‌روز و پیشرفته باشید

زیرساخت، اولین عاملی است که به صورت همه‌جانبه روی سرعت سرور مجازی تاثیر می‌گذارد. بهتر است ارائه‌دهنده‌ای انتخاب کنید که از زیرساخت به‌روز و پیشرفته برای ارائه خدمات خود استفاده کند. زیرساخت‌های قدیمی در عملکرد خود ضعیف‌تر بوده و بازده خوبی ندارند. به عنوان مثال شاید شما پلنی با رم 8 گیگابایت و پردازنده 4 هسته‌ای انتخاب کنید، ولی وقتی CPU جدید و به‌روز نباشد، راندمان سرعتی سرور آن‌طور که باید و شاید بالا نیست.

راهنمای خرید vps سرور  پرسرعت

به نوع حافظه ذخیره‌سازی توجه کنید

همانطور که می‌دانید دیسک‌ها به دو دسته حافظه SSD و حافظه HDD تقسیم می‌شوند که به ترتیب به درایو حالت جامد و هارد دیسک سنتی مشهور هستند. علاوه‌بر ظرفیت هارد دیسک، نوع هارد نیز روی سرعت سرور مجازی تاثیر دارد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم به سراغ HDDها نروید و انتخاب هارد دیسک SSD را در اولویت بگذارید. سرور مجازی پرسرعت حداقل باید به SSD مجهز باشد و اگر سرعت ویژه‌تری بخواهید، NVMe SSD بی‌رقیب است.
توجه داشته باشید که منابع سرور مجازی از جمله هارد دیسک، قابلیت ارتقا دارند. بنابراین برای حفظ سرعت سیستم‌عامل که روی سرعت سرور نیز تاثیر دارد، همیشه فضای خالی در هارد دیسک داشته باشید. تا زمانی که یک پنجم ظرفیت هارد خالی بود، نیاز به ارتقای ظرفیت هارد دیسک پیدا نمی‌کنید.

لوکیشن دیتاسنترها اهمیت دارد

نزدیک بودن کاربران کسب‌وکار اینترنتی شما با دیتاسنتر، پینگ را کاهش داده و سرعت را بالا می‌برد. پس اگر مخاطبان شما داخل کشور هستند، سرور مجازی ایران و اگر خارج از کشور هستند، سرور مجازی خارج توصیه می‌شود. برای وبسایتی با بازدیدکنندگان ایرانی، انتخاب سرور مجازی خارجی حتی با بهترین زیرساخت‌ها، نمی‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد. انتخاب سرور مجازی ایران برای وبسایتی با مخاطبان ایرانی، یک انتخاب مقرون به صرفه بوده و به مرور روی سئوی سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد.

  • سرور مجازی ایران
  • سرور مجازی اروپا
  • سرور مجازی آلمان
  • سیستم عامل و کنترل پنل مناسب انتخاب کنید

با انتخاب سیستم‌عامل و کنترل پنل مناسب سایت، سرعت سرور مجازی را بالا خواهید برد. به‌عنوان مثال، اگر سایت شما مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد، از دیتابیس MySQL استفاده می‌کند و به زبان PHP طراحی شده است. به همین دلیل، سیستم عامل لینوکس عملکرد بهینه‌تری برای برای آن خواهد شد.

  • سرور مجازی لینوکس
  • سرور مجازی ویندوز

رم با ظرفیت پایین انتخاب نکنید

نه تنها رم، بلکه تمام منابع سخت‌افزاری سایت شما باید متناسب با نیاز سایت و ترافیک ورودی انتخاب شود. اگر یک سرور قوی و پرسرعت می‌خواهید، باید رم با ظرفیت بالا انتخاب کنید. اگر ظرفیت رم به درستی انتخاب شود، فضای کافی برای اجرای فرآیندها وجود داشته و احتمال بروز خطا و عدم پاسخگویی سرور برای پردازش‌های سنگین از بین می‌رود. قطعا ترافیک ورودی بالا و اسکریپت‌های پیچیده به ظرفیت رم بالاتری برای اجرا نیاز دارند.
رم کم‌تر از 2 گیگابایت، برای کسب‌وکارهای نوپا با بازدیدکننده‌های کم کافی است. در صورتی که سایت شما یک سایت داینامیک (پویا) باشد یا از سیستم وردپرس، جوملا و دروپال استفاده کنید یا قابلیت caching  را فعال کرده باشید، باید رمی با ظرفیت بالا انتخاب کنید.

راهنمای خرید vps سرور  پرسرعت

سرعت سرور به قدرت CPU بستگی دارد

CPU مغز متفکر سرور و مسئول ساماندهی دستورات اجرایی است. به‌طور کلی، عملکرد صفحات HTML استاتیک نسبت به اسکریپت‌های سفارشی و CMSها، کم‌تر به CPU سرور وابسته هستند. سرعت سرور مجازی علاوه‌بر تعداد هسته‌های CPU، از برند پردازنده و سری ساخت آن نیز تاثیر می‌پذیرد. سری E پردازنده‌های اینتل در این حوزه خوش درخشیده‌اند.
انتخاب CPU، در نهایت به سطح نیاز وبسایت شما بستگی دارد. در صورت نیاز، می‌توانید از شرکت ارائه‌دهنده مشاوره‌ بگیرید.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS پرسرعت یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

 

نتیجه نهایی

برای خرید سرور مجازی پرسرعت، ابتدا باید شرایط کسب‌وکار اینترنتی خود را در نظر بگیرید و به دنبال یک شرکت ارائه‌دهنده معتبر بگردید. در این مقاله عوامل موثر بر سرعت سرور مجازی را بررسی کردیم و گفتیم که یکی از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی، قابلیت ارتقای رم، CPU و هارد دیسک آن است. بنابراین هر زمان که لازم بود، می‌توانید منابع را ارتقا دهید و سرعت سرور را افزایش دهید. به‌عنوان مثال، برای میزبانی از چندین سایت، باید به رم بالای 8 گیگ فکر کنید و برای وبلاگ وردپرس و یا فروشگاه اینترنتی، بسته به شرایط وبسایت رم‌های 2، 4 و حتی بیشتر از 8 گیگابایت مناسب خواهند بود. برای وبسایت‌هایی با اسکریپت‌های اختصاصی نیز باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی CPU انجام شود تا سایت در شرایط به‌خصوص، دچار overload نشود.

سوالات متداول

  • برای خرید سرور مجازی پرسرعت، کدام عوامل اهمیت بیشتری دارند؟
    رم، CPU، هارد دیسک و پهنای باند بسیار مهم هستند.
  • یک وبسایت ساده و تازه‌نفس برای شروع به چه مقدار رم نیاز دارد؟
    1 تا 2 گیگابایت
  • برای یک سرور مجازی گیمینگ رم چند گیگابایتی کفایت می‌کند؟
    حداقل 3 گیگابایت و برای بازی‌های سنگین، 8 گیگابایت و بالاتر
  • چه زمانی ظرفیت هارد دیسک را ارتقا دهیم؟
    اگر کمتر از 20 درصد از هارد دیسک شما خالی مانده، بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اختلال آن را ارتقا دهید.

به این پست امتیاز بدید

دیدگاهتان را بنویسید